Handelsbetingelser
Vi sender, afhængigt af dit valg, enten direkte hjem til dig, til nærmeste pakkeshop, til en virksomhedsadresse eller som Click’N’Collect i en af vores caféer. Om det er til din faste bopæl, virksomhed eller din sommerhusadresse, det bestemmer du. Husk, du selv ansvaret for, at de indtastede adresse oplysninger er korrekte, så dobbelt check dem altid inden du bestiller.
KAFFE ABONNEMENTER:
Når du bestiller et kaffe abonnement på haveacoffee.dk, vil du hver måned den 10. få tilsendt (afsendes den 10., eller første hverdag efter den 10.) en pakke svarende til dit valg, eftersom du selv sammensætter, hvor stor en mængde du skal bruge, om det skal være malet eller hele bønner osv. Den første pakke betales først den kommende 10 i måneden, så bestiller du den 9 i en måned trækkes den dagen efter og bestiller du den 11 i måneden trækkes den først den kommende 10 i efterfølgende måned. Herefter vil du hver måned, sammen med dine varer, modtage en faktura som er betalt via det kort som du har tilknyttet dit abonnement (Fakturaer kan findes under din konto, hvor disse også kan downloades).
VANDFILTER ABONNEMENTER:
Når du bestiller et vandfilter abonnement på haveacoffee.dk, vil du enten hver anden (2) måned, eller det tidsrum du selv har valgt, få tilsendt produktet på den dato som du oprindeligt bestilte abonnementet på, i en pakke svarende til dit valg, eftersom du selv sammensætter antallet. Den første pakke betales med det samme og afsendes ligeledes med det samme. Herefter vil du modtage en faktura som er betalt via det kort som du har tilknyttet dit abonnement ift. dit valgte månedlige tidsinterval (Fakturaer kan findes under din konto, hvor disse også kan downloades).
BESTILLINGER:
Ved bestilling af kaffe og espressomaskiner, tilbehør, udstyr, te m.m. som er lagervarer, sendes dette, såfremt på lager, indenfor 1-2 hverdage og betaling foretages ligeledes derefter. Har du bestilt en “ikke lagervare”, er der på varen angivet en forventet leveringsdato og dernæst skal du beregne 1-2 dage oven i for levering hjem til dig, med mindre andet er angivet på varen. Ved pre-order/forudbestilling, som tager længere tid at skaffe end 7 dage, trækkes på beløbet på din valgte betalingsmetode inden, da vi kun kan reservere beløbet i op til 7 dage. Såfremt der står ‘Kan bestilles som restordre’ er dato for leveringen ved bestilling, udover det anførte antal på lager, ukendt leveringstid, men du holdes opdateret mht. en kommende leveringsdato. Ved bestilling af varer til forudbestilling gives der ikke en specifik leveringsdato, da dette afhænger af hvor hurtigt vores leverandør kan levere den, forespørg derfor altid først inden du bestiller, så undersøger vi det inden du bestiller den.
OPSIGELSE AF ABONNEMENTER:
Dit abonnement/medlemskab kan til enhver tid opsiges, dag/dag, vi har ingen binding overhovedet 🙂 For kaffeabonnementer skal det være inden den 9 i hver måned, da vi sender ud den 10 og for alle andre typer abonnementer skal det være dagen før du oprindeligt har oprettet abonnementet (du kan se datoen for dette på din konto på haveacoffee.dk, både under faktura og under abonnementer) Opsiger du dit kaffeabonnement efter den 10 er dit abonnement opsagt fra næste måneds levering. Du opsiger dit abonnement at du logger ind på din konto på haveacoffee.dk og trykker “Annuller abonnement” under ‘Abonnementer’ på din din konto, hvorefter det er opsagt og du modtager en bekræftelses e-mail på dette. Abonnementer kan ikke opsiges via email, telefon eller ved at skrive til vores live support, du skal selv logge ind på din konto og gøre dette gøre dette af sikkerhedsmæssige årsager. Såfremt du har problemer med at logge ind på din konto kontakt da venligst vores kundesupport og så hjælper de gerne med dette.
FORSENDELSE:
Vi gør naturligvis vores ypperste for at dine bestilte varer bliver afsendt hurtigst muligt efter din bestilling. Ved levering i Danmark vil leveringstiden normalt være 1-3 hverdage og kan afhænge af DAO/GLS/Postnord’s leverings rutiner/garantier. I nogle tilfælde benytter vi os af andre speditører end angivet, eks. Danske Fragtmænd, Bring m.fl. Såfremt der tilbydes fri fragt på en bestilling/ordre, skal denne tilvælger manuelt, da den altid kun fremsendes via pakkeshop og ikke med direkte/hjemmelevering – såfremt der ønskes hjemmelevering skal man tilkøbe denne leveringstype.
PRISER:
Alle priser for privathandel i vores webshop er inkl. moms og angivet i danske kroner.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, prisændringer og udsolgte varer samt leveringsfejl fra vores speditører. Det er muligt at annullere en ordre, men kun, hvis du kontakter os samme dag, som ordren er afgivet.
RETURRET #1 DANMARK:
Kortholder har 14 dages returret fra varens modtagelse på varer, som ikke er fødevarer, såfremt disse returneres i ubrudt, original emballage og ej har været pakket ud eller brugt (Køber skal selv betale for udgifterne for evt. returnering, forsikring og ekstra indpakning osv. jf. § 8, stk. 1, nr. 12 i loven om forbrugeraftaler) – Du kan med fordel bruge vores returportal, hvor du både kan bestille returlabel, hente din returseddel og standardfortrydelsesformular (som skal udfyldes og sendes sammen med din returvare(r)).
Returvarer og reklamationer
Bemærk at fødevarer (bl.a. kaffe/the/chokolade/kakao/frappe/mælk/sukker m.m.) ikke kan returneres i henhold til gældende lov derom og vi overholder naturligvis også Forbrugerrådets anvisninger om garanti og reklamationsret til hver en tid.
Hvad sker der hvis man ikke henter sin pakke?
- Hvis du ikke har hentet din pakke i pakkeshoppen indenfor den gældende frist på 14 dage, vil pakken blive sendt retur til os. Du bedes derfor kontakte os og opgive dit ordrenummer for at vi kan hjælpe dig med at få den gensendt. Du vil blive opkrævet et nyt fragtbeløb, svarende til den oprindeligt valgte forsendelsmetode, som du skal overføre til vores mobilepay konto, fordi vi skal gensende pakken til dig.
- Hvorfor skal du betale for at få den gensendt? Fordi vi skal betale speditøren for returgebyret, som er det samme som forsendelsesgebyret.
RETURRET #2 – Gælder for kun for Norge, Grønland, Færøerne og Island:
Der ydes ikke retur/fortrydelsesret på ordrer der sendes til lande uden for EU (Norge, Grønland mv).
Kan forsendelsen ikke afleveres hos modtager eller afhentes den ikke i en pakkeshop, vil forsendelsen blive destrueret af speditøren og ikke gensendt/krediteret. Det er dit ansvar som kunde at adresse og eller afhentning/aflevering af samme, mv. er muligt/korrekt ved ordreafgivelse, vi kan ikke rette i leveringsinformationerne når afsendelse er foretaget.
B2B:
Ved samhandel i B2B regi / med andre erhverv, hvor der fremsendes faktura, forbeholder Have A Coffee sig ret til at beregne en månedlig rente, efter rentelovens regler, i tilfælde af manglende rettidig betaling. Ydermere tillægges rykker omkostninger på kr. 100,00 pr. rykkerskrivelse. Der gives ingen returret på varer bestilt i B2B regi, med mindre andet er skriftligt aftalt. Garanti og garanti-perioden ved B2B køb vil ligeledes være maksimalt 6 mdr., med mindre andet er skriftligt aftalt.
FORTRYDELSES- OG RETURRET #3:
For at du kan fortryde købet skal varen være i væsentlig samme stand og mængde. Det betyder at du gerne må åbne varen og besigtige den i det omfang som du ville kunne i en fysisk butik. Du kan dog ikke tage varen i reelt brug.
Emballagen udgør som oftest en væsentlig del af varens værdi. Send derfor den originale emballage med retur, for at sikre, at den lever op til reglerne om fortrydelse. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug dvs. der må ikke være en værdiforringelse på produktet hvis den skal krediteres 100%
For at undgå værdiforringelse af en returvare, anbefaler vi følgende:
1: Undlad at tage varen i brug, hvis du agter at sende den retur
2: Behold originalemballagen og undlad at beskadige- påklistre- eller skrive på den.
3: Anskaf og benyt en decideret returemballage (papkasse el. lign.)
På denne måde leveres varen altid tilbage i den stand den er modtaget og beskadiges ikke under transporten
DER MÅ IKKE SKRIVES ELLER PÅKLISTRES MÆRKER ELLER LIGN PÅ VAREN ELLER ORIGINAL EMBALLAGEN da den intakte og originale emballage oftest er en væsentlig del af varens værdi, har pakken været åben brug da klar tape til at lukke den igen. Vare der sendes retur må IKKE lugte af stærke lugte som parfume, madvare eller røg. Du kan ligeledes fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen, da den herved kommer retur til vores leverandørs lager eller vores lager, dog vil fragten ikke blive refunderet da vi skal betale returgebyret til speditøren (Se RETURET #1 længere oppe). Vi vil dog anbefale at du giver os besked pr mail eller telefon når dette er sket så vi i de tilfælde varen ikke leveres på vores adresse hurtigt kan finde frem til den og kreditere varen.
Er varen allerede modtaget og du ønsker at returnere den (indenfor fristen), så sendes denne retur til os, returfragt betaler du som køber (brug evt. vores returportal) og køber har ligeledes selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand. Varer sendt pr. efterkrav, ufranko eller lign. modtages ikke. Pakker der sendes udenfor vores returportal, eks. med Post Danmark skal sendes MED OMDELING og ikke til en Pakkeshop – Såfremt du sender pakker til os til en pakkeshop, så vil disse ikke blive afhentet og varer ryger derfor retur til dig igen, dvs. vi accepterer kun returforsendelser der er sendt direkte og som kan modtages på vores lager (se adresse nedenfor)
Ved returnering anbefaler vi at du bruger vores returportal, den er som oftest billigere og hurtigere og du finder derinde alle de dokumenter du skal bruge til at returnere til os. Skulle du dog selv ønske at sende din pakke med eks. Post Danmark, GLS eller lign. fragtfirmaer, så sørg for at det er med et selskab hvor pakkerne kan spores, hvis den skulle blive væk under returforsendelsen. Du skal genplacere varen i producentens originalemballage og derefter pakke den forsvarligt ind i korrekt fragtemballage, på en måde hvor pakken ikke kan ødelægges eller tage skade, husk det er dig som afsender der hæfter ved skader hvis pakken ikke er sendt korrekt. Send altid pakken sammen med en kopi af din ordrebekræftelsen/fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
OMBYTNING:
Til højtider kører vi nogle gange med det vi kalder en “Udvidet Bytteret“, dvs. vi forlænger din eller modtagerens mulighed, eks. med 14, 20 eller 30 dage (udover købelovens 14 dage), til at få det købte byttet/ombyttet til en anden vare hos os. Udvidet ombytning gør det muligt for dig/modtager at vælge en anden vare til samme pris (eller en dyrere vare mod egenbetaling af beløbet som det overstiger). Det er ikke muligt at få refunderet købsbeløbet i den udvidede ombytnings-periode, dette er kun gældenden indenfor de normale 14 dages returret iht. købeloven. Såfremt man ikke gør brug af hele beløbet kan man få et tilgodebevis udstedt på det resterende beløb.
Returvarer/pakken skal sendes til følgende adresse:
Have A Coffee Web & Erhverv ApS
Att.: Retur / _DIT-ORDRENUMMER_ (Eks. 2449881) <— Husk at udfylde dette
Tøndervej 1 B
6200 Aabenraa
BETALING:
Betaling som standard sker via vores betalingsgateway som tager alle gængse kredit/debet-betalingskort. Vi modtager Visa, Visa/Dankort, Mastercard, Eurocard, Diners Club, American Express, JCB m.fl. Vi tilbyder også betaling via MobilePay, AnyDay, Viabill, Apple Pay, Google Pay og bankoverførsel (vælg “Betaling via bank”, hvor varen dog først sendes når overførsel er modtaget og bekræftet.)
Haveacoffee.dk er godkendt af STRIPE/NETS/MOBILEPAY/VIABILL/ANYDAY og benytter STRIPE/NETS/MOBILEPAY/VIABILL/ANYDAY’s internationalt anerkendte betalingsgateways, som alle er PCI-certificeret, ligesom vi samtidig benytter en sikker forbindelse (HTTPS/SSL) på selve betalingsdelen.
Du kan derfor altid føle dig helt tryg ved at handle hos HAVEACOFFEE.dk og i toppen af din browser kan du ligeledes se vi kører https med 1024 kryptering (meget høj sikkerhed), for at sikre dig og dine data.
PriceRunner Købsgaranti
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Få dit køb dækket med PriceRunner i dag Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.
ANDET:
Hvis du har spørgsmål til vores cookies eller privatlivspolitik, så kan du finde den i footeren og ditto også vores kontakt side med oplysninger derom, såfremt du har spørgsmål – Vi hører altid gerne fra vores kunder og bestræber os på at svare indenfor meget kort tid den samme dag, eller senest efter 72 timer på email/chat på alle hverdage. Ved helligdage/ferie, svarer vi den førstkommende hverdag derefter.
Så er det vist til at HAVE A COFFEE.
Med venlig hilsen
Have A Coffee Web & Erhverv ApS
Tøndervej 1 B
6200 Aabenraa
CVR. Nr.: DK41882735
(Revision 30.01.2023)